Antwoord op jouw vragen
Hieronder geven wij antwoord op de meest gestelde vragen over het kopen of leasen van printers bij 123business. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Je ontvangt binnen een werkdag antwoord.
Handleidingen Handleidingen voor de Ricoh MPC 2004 en 2504 refurbished
Wil je graag rustig het een en ander bekijken en uitzoeken met betrekking tot alle functies die de Ricoh MPC 2504 biedt? Check dan één van onderstaande handleidingen:
Ricoh MPC 2504 Verkorte handleiding kopiëren
Ricoh MPC 2504 Verkorte handleiding scannen
Ricoh MPC 2504 Uitgebreide handleiding
Ricoh MPC 2504 Snel aan de slag guide
Refurbished Hoe lang gaat een refurbished printer mee?
De printer wordt zodanig gereviseerd dat deze een volledige 2e levenscyclus als volwaardige printer kan doorlopen. Daarbij kan je denken aan een termijn van zeker 6 à 7 jaar.
Refurbished Hoe wordt een printer een refurbished printer?
Voordat een printer het refurbishing proces ingaat, wordt deze eerst grondig gecheckt om te zien of deze geschikt is om als refurbished printer weer op de markt te komen. Haalt de printer de test niet, dan zal deze gedeeltelijk worden opgeknapt om als tweedehandsprinter te worden verkocht.
Refurbished Is een tweedehandsprinter hetzelfde als een refurbished printer?
Nee, een tweedehandsprinter wordt wel nagekeken, maar ondergaat niet hetzelfde proces als een refurbished printer.
Een refurbished printer is een vrij recente printer die volledig is gereviseerd. Dat wil zeggen, deze printer is grondig gereinigd aan de binnen- en buitenkant, onderdelen waarvan meer dan 20% van de levenscyclus is verbruikt, zijn vervangen, een volledige update van de software is uitgevoerd en vervolgens is de printer uitvoerig getest. Een refurbished printer is dus zo goed als nieuw. Lees meer over het refurbishing proces.
Tips Hoe kun je veilig printen met de Kyocera TASKalfa serie?
Als de meest recente driver is geïnstalleerd op de Kyocera TASKalfa printer, kan je gebruikmaken van de privé-printfunctie. Dat wil zeggen dat je het te printen document een wachtwoord meegeeft bij het afdrukken. Om het document op te halen bij de printer dien je het wachtwoord in te vullen. Zo weet je zeker dat jouw document niet in verkeerde handen terechtkomt.
Bekijk onderstaande video voor de complete uitleg:
Printers Waar kan ik Kyocera driver updates downloaden?
Het kan voorkomen dat een printer de melding geeft dat deze een driver update (stuurprogramma) nodig heeft. Deze kunnen gedownload worden via de website van de leverancier. Hieronder vind je de downloadlinks van de volgende veelgebruikte printers van Kyocera:
ECOSYS P6230cdn
ECOSYS M6230cidn
TASKalfa 2554ci
TASKalfa 4054ci
TASKalfa 352ci
TASKalfa 3554ci
Staat jouw printer er niet tussen? Ga dan naar deze pagina en kies het type printer om naar de juiste download te gaan.
Printers Wat is de beste printer voor mij?
Om de beste printer voor jouw situatie te vinden, dien je verschillende zaken in overweging te nemen. Zo is er het aantal pagina’s dat je per dag of per maand print, maar maakt het ook een verschil welk type document je print en welke extra functies je nog gebruikt. Wil je bijvoorbeeld ook scannen of faxen? Dan kies je voor een multifunctionele printer (MFP).
Om je te helpen bij de keuze, hebben wij een handige printerkeuzehulp ontwikkeld. Beantwoord enkele korte vragen en bekijk direct een selectie van passende printers. Je kan vervolgens (geheel vrijblijvend) een offerte aanvragen voor deze modellen.
Printers Wat moet ik doen als mijn printer niet meer werkt?
Heb je een gekochte of geleasde printer van 123business met een bijbehorend servicecontract? Dan staan onze printerexperts en servicespecialisten klaar om je te ondersteunen!
Bel direct naar ons servicenummer: +32 (0)9 396 41 11
Wij doen er alles aan om een probleem zo snel mogelijk te verhelpen zodat je opnieuw kan printen. Een van onze printerexperts kijkt graag met je mee om vast te stellen wat het probleem is.
Heb je nog geen servicecontract? Ook dan helpen wij je graag bij printerproblemen. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Algemeen Welke scanoplossingen bieden jullie aan?
Vrijwel elk printermerk biedt ook verschillende scanoplossingen aan. Als je graag wil scannen, dan kies je best voor een multifunctionele printer (MFP). Er zijn modellen waarmee je kan scannen naar e-mail, USB, de cloud of een andere opslagplek: voor ieder wat wils.
Om zo efficiënt mogelijk te werken met gescande documenten, raden wij document management software aan. Kies bijvoorbeeld voor OCR (optical character recognition). Daarmee worden gescande documenten omgezet naar aanpasbare, doorzoekbare PDF’s. Dit maakt het combineren van papieren en gescande documenten een stuk makkelijker.
Neem contact met ons op voor een vrijblijvend advies over een passende scanoplossing voor jouw bedrijf.
Printers Welke printermerken levert 123business?
123business levert bijna elk printermerk op de markt waaronder Kyocera, Ricoh en Xerox. Als je een voorkeur hebt voor een bepaald merk, is de kans groot dat wij dit kunnen leveren.
Bij het opstellen van een offerte of advies nemen wij altijd meerdere merken in overweging. Je kan rekenen op een onafhankelijk advies. Uiteraard houden we daarbij altijd rekening met jouw voorkeuren.
Printers Kan ik ook printers bij jullie kopen?
Ja, zowel het kopen als leasen van een zakelijke printer is mogelijk. Als je kiest voor een aankoop, is de printer jouw eigendom. In beide gevallen (kopen of leasen) sluit je bij 123business altijd een servicecontract af. Dit houdt in dat je automatisch printersupplies (inkt of toners) krijgt toegezonden en dat 123business het onderhoud van jouw printers verzorgt.
Twijfel je tussen kopen en leasen? We leggen je uit wat de verschillende voor- en nadelen zijn van het kopen of leasen van een zakelijke printer.
Printers Kan ik mijn huidige printer(s) bij jullie inruilen?
Afhankelijk van de leeftijd van de printer(s) en het aantal afdrukken dat er al mee is gemaakt, kan het zijn dat wij jouw printer(s) overnemen. Dit varieert per printer. Om te beoordelen wat de staat van de printer(s) is, komen wij langs bij jou. Neem contact met ons op voor meer informatie over mogelijke inruil.
Algemeen Kan 123business mijn huidige overeenkomst of contract overnemen?
Ja, dit is zeker mogelijk. Ook als jouw contract of overeenkomst bij een andere partij nog niet afgelopen is, kan je besparen door over te stappen naar 123business. Afhankelijk van jouw huidige contract kom je bij 123business in veel gevallen voordeliger uit.
Naast de financiële voordelen, kan je bij ons ook rekenen op een completer pakket. Zo sturen wij ook het print- en kopieerpapier automatisch op zodra je dit nodig hebt.
Benieuwd wat de voordelen van een overstap voor jou zijn? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend advies.
Algemeen Kan ik ook als particulier bestellen bij 123business?
123business biedt geen printers en contracten aan particulieren aan. Voor alles op het gebied van printers, cartridges, papier en kantoorbenodigdheden verwijzen wij je graag door naar de website van ons zusterbedrijf 123inkt.be.
Algemeen Kan ik een servicecontract voor mijn huidige printers afsluiten?
Onderhoudscontracten worden in principe afgesloten voor nieuwe apparatuur. Zo kennen wij de onderhoudsgeschiedenis en het verbruik van de printer van begin af aan. Dit stelt onze technici in staat om op de juiste momenten onderhoud te verrichten zonder dat wij voor verrassingen komen te staan.
Heb je een relatief nieuwe printer staan waar je een onderhoudscontract voor af wenst te sluiten? Wij kijken graag met je mee of dit toch mogelijk is. Neem contact met ons op voor meer informatie.
Printers Kunnen onze huidige printers worden meegenomen in een nieuw contract?
Als je momenteel al eigen printers of leaseprinters hebt staan waar je tevreden over bent, is het begrijpelijk dat je overweegt om deze te houden. Je weet tenslotte al hoe de printer werkt, hoe je een papierstoring verhelpt en waar de cartridges zitten.
In principe sluiten wij alleen onderhoudscontracten af voor nieuwe printers. Maar als jouw printers relatief nieuw zijn en je deze graag blijft gebruiken, onderzoekt 123business graag samen met je of dat mogelijk is. Door dit vooraf te bekijken, komen we later niet voor verrassingen te staan. Of wij jouw printers kunnen voorzien van een onderhoudscontract verschilt per situatie en is onder andere afhankelijk van de leeftijd van de printer, het verbruik en de onderhoudsgeschiedenis.
Neem contact met ons op om een afspraak te maken voor het beoordelen van de staat van jouw huidige printers.
Printers Welke printer past het best bij mijn verbruik?
Weet je al hoeveel pagina’s je per maand ongeveer afdrukt? Dan kan je dit aangeven in onze printerkeuzehulp. Je krijgt na het aangeven van een aantal voorkeuren direct een selectie met mogelijk geschikte printers te zien.
Wil je graag een advies op maat? Daar helpen wij je graag bij. Ook als je eigenlijk geen idee hebt van het aantal pagina’s dat er maandelijks geprint wordt, kan 123business jou helpen. Wij bieden onder andere de mogelijkheid om met behulp van slimme software het verbruik van jouw printers bij te houden. Zo kunnen wij je daarna een passend advies bieden. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.