• Snel geleverd Snel geleverd en geïnstalleerd
  • automatische levering Automatische levering toners of cartridges
  • Wij denken met je mee Wij denken met je mee
  • eerlijke prijzen Eerlijke prijzen

Professionele printer leasen of kopen?

Scroll verder

Een nieuwe professionele printer leasen of kopen?

Wanneer je een zakelijke printer nodig hebt, kan je kiezen tussen kopen en leasen. Beide opties hebben hun voor- en nadelen. Hieronder zetten we ze op een rijtje. Daarna gaan we dieper in op de punten die je in overweging moet nemen om de beste keuze te maken voor jouw bedrijf.

Een professionele printer leasen bij 123business

Voordelen

  • Transparante, vaste kosten per maand
  • Geen grote uitgave in één keer
  • Gegarandeerd een nieuw model gebruiken
  • Servicecontract: onderhoud wordt voor je geregeld

Nadelen

  • De printer wordt niet jouw eigendom
  • Hogere maandelijkse kosten

Printer kopen bij 123business

Voordelen

  • De printer is jouw eigendom
  • Lagere maandelijkse kosten, want de printer is al betaald
  • Je kan de printer verkopen en krijgt zo de restwaarde terug
  • Servicecontract: onderhoud wordt voor je geregeld

Nadelen

  • Eenmalig een grote uitgave

Leasen of kopen? Af en toe een grote uitgave of maandelijks vaste kosten?

Als je ervoor kiest om zelf een goede professionele printer aan te schaffen, dan is dat een flinke uitgave voor het bedrijf. Omdat de printer vervolgens wel jouw bezit is, heb je de maanden of jaren daarna lagere kosten.

Bij het leasen van een printer betaal je alle kosten verspreid over de contracttermijn. Je hebt dus vaste, transparante maandkosten. Dat maakt het makkelijker om te budgetteren: je weet precies hoeveel de printer het bedrijf per maand kost. In de vaste kosten is zowel het gebruik als het onderhoud van de printer meegerekend. Hierdoor zullen de maandelijkse kosten van het leasen van een printer wel hoger uitkomen dan die bij het kopen van een zakelijke printer met onderhoudscontract.

Refurbished printer leasen

Bij 123business kan je ook een refurbished printer leasen. Dat is een printer van een bekend merk van een aantal jaar oud die volledig wordt herzien en daarmee aan een tweede levenscyclus kan beginnen.

Refurbished printer van Ricoh bij 123zakelijk

Onderhoud en beheer van een gekochte of geleasde printer

Zowel bij het kopen als leasen van een printer sluit je bij ons een onderhoudscontract af. Je hoeft niet bij te houden wanneer onderhoud nodig is en je hoeft ook niet zelf te zorgen voor een afspraak met een technicus.

Monteur checkt lease of koop printer

Een printer leasen is een overeenkomst voor langere termijn

Als je geen overeenkomsten wil aangaan voor een lange termijn, bijvoorbeeld omdat het bedrijfsleven onvoorspelbaar is, is een langlopend leasecontract niet aantrekkelijk. De meeste contracten voor het leasen van een printer hebben een looptijd tussen de 36 en 60 maanden. Tussentijds opzeggen is soms mogelijk maar kan gepaard gaan met extra kosten.

Contract voor leasen of kopen

De printer als jouw eigendom

Als je ervoor kiest om een printer te kopen, dan is het apparaat direct jouw eigendom. Besluit je om over te stappen op een andere printer? Dan kan je het oude apparaat verkopen. Bij leasing worden de printers niet jouw eigendom. Je levert deze aan het einde van de contractperiode gewoon weer in.

Lees ook wat een nieuwe printer kost en welke kosten er komen kijken bij de aanschaf en het gebruik van een printer.

Meer weten over het kopen of leasen van printers?

123business kijkt graag samen met jou naar de beste printoplossing voor jouw organisatie. Op basis van het printgedrag binnen de organisatie bieden wij een complete printoplossing op maat. Neem vrijblijvend contact met ons op.